2011-01-14

Svar på frågor.

Oj vad många kluriga frågor ni ställde, men jag ska göra mitt bästa och svara på alla:)





















Anonym sa...
Berätta lite hur du är som person? Vad tycker du är viktiga egenskaper? och hur ser du på mode, är det något du tycker det är viktigt att följa?
Hur är jag som person? hmm.. kanske lättare att fråga någon i min närhet, men jag ser mig själv som trygg, glad, sprallig och energisk människa, har även lätt att ta kontakt med nya människor. Jag är en humörmänniska, när jag är glad skrattar jag och när jag är ledsen eller sur kan jag aldrig dölja det. Mamma säger att jag är som en öppen bok, skulle nog aldrig bli någon superbra skådis iaf...
Viktiga egenskaper hos andra eller hos mig själv framgår inte riktigt i frågan? Men att vara trygg och nöjd med sig själv och självklart ödmjuk mot andra är en bra egenskaper tycker jag. Sen är ju ingen människa perfekt!

Mode är ett intresse, absolut. Men jag är inte så att jag handlar kläder i parti och minut bara för att ha det senaste. Jag tycker man ska ha det man trivs i, då bär man upp det bäst.


Anonym sa...
Vad är din störsa fobi?

Oj vad svårt. Getingar är det absolut äckligaste och vidrigaste jag vet. Jag har ständigt mardrömmar och att jag har getingar i täcket eller instängd med en svärm typ.. låtar kanske sjukt men det är fruktansvärt hemskt haha.. Kan inte komma på nåt annat just nu.


Anonym sa...
Ångrar du någon gång att du hoppade av gymnasiet och flyttade med din pojkvän söderut? hur upplevde du den tiden? Vad var det bästa/värsta?

Nej, jag ångrar absolut ingenting. Jag har inga gymnasiebetyg men istället fick jag en lälrlingsplats som frisör och jag trivs med det yrket så sjukt bra!

Tiden i skåne (Tyringe) tänker jag tillbaka på med blandade känslor. Var ju trots allt bara 17 år..
Just kärleken till Simon och vårat förhållande var det som räddade mig då jag kämpade med en knäskada, (som gjorde att jag var tvungen att sluta med fotbollen till slut) saknaden efter mina föräldrar och vänner. Men hade jag aldrig åkt så hade mitt liv inte sett ut som det gör nu så jag är evigt tacksam för mina föräldrars stöd, då alla andra tyckte jag var knäpp som hoppade av gymnasiet för ett förhållande som ingen trodde skulle hålla.. men here i am, fem år senare i ett lyckligt förhållande med Simon:) Och vårat lilla charmtroll till dotter!

Anonym sa...
Känner du aldrig någon längtan av att resa osv som kompisar i din ålder gör?
Vad har du för framtidsplaner som du vill förverkliga förutom huset? Både på det privata och karriärmässiga planet?
En av anledningarna är för att jag är så fruktansvärt flygrädd. Har tänkt ta tag i den rädslan då jag blir äldre. Man kan väl resa senare i livet? På en del låter det som att livet tar slut då man skaffar familj osv, och måste hinna göra så mkt som möjligt innan dess så man har mättat sig resten av livet. Jag har inte riktigt förstått det..
Mina framtidsplaner har jag inte funderat så mkt på, .. Jag har en dröm att äga en egen salong och även utbilda mig till både makeup artist och nagelterapeut. Men det får tiden utvisa...


Anonym sa...
Vad är dina framtidsdrömmar?
Orealistiska eller realistiska? Bli ekonomisk oberoende, äga ett slott med 15 rum och kök med sju bilar på uppfarten kanske, haha..
Nämen.. bygga huset, inreda det och flytta in.. Det är vad som finns i mitt huvud just nu, och det är ju en dröm som går i uppfyllelse dessutom. Jag har svårt att tänka flera år fram, Vad som helst kan ju hända..


Anonym sa...
Hur ska en kille klä sig?
I det som killen trivs i. Men en snygg klädstil är väl aldrig helt fel:)


Anonym sa...
Om man har mycket mjäll och mjällshampoo inte funkar, vad rekommenderar du då?
Har för övrigt inga löss.

F.ö
Alice är jättesöt och lik dig! Och du är ju grymt snygg!
Har du testat ett riktigt bra mjällshampoo? Neccin Shampoo Dandruff Treatment är ett jätte bra mjällshampoo som alla våra kunder tycker funkar riktigt bra. Om du inte testat det så tycker jag du ska göra det, och tvätta med det flera ggr i veckan.
Finns även kurer du kan göra i några veckor. System professional care är en Serie för wella och där finns det flera produkter som tex lotions som man masserar in i hårbotten. Finns endast hos frisörer.



















Anonym sa...
ja! hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans? hur träffades ni?
Vi träffades på nån fest första gången tror jag.. började höras och träffades mer och mer.. Kärlek uppstod och här är vi. Vi firar fem år den här månaden :)


Anonym sa...
Är ni förlovade? Har ni planer på att gifta er? När isf?
Nej vi är inte förlovade och då är det kanske svårt att ha ett giftemål i tankarna. Man tar väl ett steg i taget. Men självklart har jag en dröm att få gifta mig nångång:)


























Anonym sa...
hur känns det att vara mamma?:)
Det känns bara bra! Det är det bästa jag har varit med om i mitt liv, utan tvekan.


julia sa...
vad tycker du är det bästa med att ha blivit mamma? förutom just alice då, det är ju rätt uppenbart:)

Ja precis, Alice är ju självaste skapelsen.. Det bäste måste ju vara att man får så mycket glädje varje dag. Känner man sig nere och allmänt deppig tar man sig en titt på henne och får ett sånt där leende som bara hon kan göra:) Självklart är det ju ett ansvar som man tidigare i sitt liv aldrig haft. Men jag tycker det kom naturligt då Alice föddes.


Anonym sa...
Hur bestämde ni att ni ville ha barn? När började du längta efter barn, har du alltid vilja ha barn tidigt?

Jag hade väl inte längtat efter barn sådär jätte många år innan, var ju ändå så pass ung och funderade väl inte så mkt på det, men jag har alltid velat ha barn tidigt.


Anonym sa...
När och hur fick du veta att du var gravid? Hur berättade du det för Simon? Hur länge väntade ni med att berätta det för andra?
Jag fick veta att jag var gravid i vecka fem tror jag.. Jag berättade för Simon direkt och han blev överlycklig. vi väntade bara några veckor med att berätta för våra föräldrar och alla andra tror jag fick veta i vecka 13 typ.. Svårt att hålla nåt hemligt då man inte får snusa, dricka, och ständigt är trött och lite illamående.


Anonym sa...
Var Alice planerad? Lyckades ni direkt eller försökt ni länge?
Spela roll, nu är hon här och vi ångrar ingenting!


Anonym sa...
berätta om förlossningen..hur var den? vad skulle alice heta om det inte just blev alice? :) planerar ni på fler barn? :)
Jag hade en bra förlossning. Vattnet gick 23.00 på kvällen och hon föddes 14.00 dagen efter. Allt gick bra och det var verkligen en upplevelse!
Alice skulle egentligen heta Leo, för vi var säkra på att det var en kille..
Det är väl klart att man vill ha fler barn, men inte än.





















Anonym sa...
Hur mycket kommer erat hus att kosta (hus+tomt+arbete)? Hur mycket arbete kommer ni göra själv och när är det tänkt att ni ska flytta in? Kan du inte visa några skisser på huset?

Det kommer kosta en del, men vi tycker att det är värt varenda krona.
Simon är ju snickare så vi gör mkt själva men anlitar företaget han jobbar på (Ersmak trä och bygg) en del också.

Vi har gjort grunden till huset så vi kickar igång Februari/Mars någon gång, beroende på väder och vind. Slutdatum är svårt att säga.. Ni får se hur det artar sig. Lovar att uppdatera under byggtiden.
Vet inte vart skisserna är nu, men vi har ritat huset själva med lite inspiration av andra hus. Det blir ett lösvirkes hus på 1 1/2 plan med mycket öppna ytor och högt i tak på nedervåningen. ett stort glasparti med mycket ljusinsläpp.


Sandra sa...
Läst att ni ska bygga erat eget hus, så himla roligt! Var bygger ni huset? Här i Skellefteå? :)
Vi bygger huset på det nyaste området på Falkträsket här i Skellefteå.


Anonym sa...
Jag är också intresserad av frågorna angående husbygget!

Vad kul att ni är intresserade av husbygget. Många kommenterar och tycker att vi är för unga och har hela livet framför oss, men för oss känns det rätt nu. Vi letade hus länge men hittade inget som föll oss i smaken, dessutom vill man ändå helrenovera de hus man köper..

Hoppas mina svar duger, fråga gärna mer om ni vill:)

1 kommentar:

  1. Halkade in här av ren slump, helt otroligt vad tiden går fort! Du har blivit mamma och bygger hus ovanför där jag växte upp på sunnanå. Har inte bott i skellefteå på 4 år, men ja minns då vi möttes i fotboll, haha, tider det. Men grattis rebecca, till allt!:-)/ önskar en annan rebecka.

    SvaraRadera