2013-08-22

Att komma i form efter graviditet.

Nu när jag har varit på efterkontroll ska jag komma igång med träningen. Jag har gått promenader sedan Selma föddes men ökat tempo och distans. Nu har jag så smått börjat träna och bygga upp min kropp igen. Jag är så taggad och det känns så kul :) Jag väntar med riktigt intensiv träning pga av att jag ska göra en magnetrönken på hjärtat. (sedan mitt hjärtflimmer för ett år sedan) Min läkare ville vara på den säkra sidan och göra alla undersökningar, så man kan utesluta skador eller hjärtfel. Jag hoppas jag får göra den snarast och att den inte visar nåt. Tills dess kör jag på lite mindre pulshöjande träning som långa raska promenader och styrketräning. Kosten är ju som alla vet väldigt viktig, så nu ska jag bli mer noga med bl.a.  mellanmål och mindre sockerintag (alla ammande mammor kan intyga att man är såååå sugen på sött) Så får vi se om vi får några resultat :)

detta fick bli mitt mellanmål idag efter träning : vaniljkvarg med nötter och blåbär. en kopp kaffe och vatten, kiwi till efterrätt. Nu ska jag dega i soffan en stund innan min lilla ängel vaknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar