2014-10-19

SÖNDAG.

Imorse då vi vaknade var det vitt ute! Första snön hade landat och Alice var överlycklig. Synd bara att det övergick till mestadels slask. Vi hoppas på mer snö snart :) idag har jag och Alice bakat nyttigt morotsbröd som blev helt okej faktiskt. Jag provade också baka muffins som skulle vara väldigt nyttiga, men dom blev inte alls goda.. Ska testa något nytt recept snart igen. Tycker det är kul när man kan kombinera bakning med faktiskt lite nyttigare och mindre söta alternativ. Tips mottages mer än gärna :)

Jag har även hunnit med en fikastund med svärisarna, ett pass i gymmet, pyssel med stortjejen och lite fix här hemma. Imorgon är det måndag och en ny härlig vecka! Nu ska jag lägga mig och läsa. Ciao


3 kommentarer:

  1. Har ett urgott recept på chokladbollar som är nyttigare än vanliga men minst lika goda!

    – 2 dl blandade nötter (jag körde på hasselnötter och sötmandel)
    – 12 st färska dadlar (tog några fler då jag tyckte det smakade för lite då jag väl blandat smeten)
    – 1,5 msk kokosfett (här använde jag vanligt smör istället)
    – 2 msk kaffe
    – 2 msk raw kakao (körde på vanlig kakao)
    – kokosflingor

    Sen är det bara att mixa nötterna tills dess att de ser lite mjölaktiga ut, i med mandlarna, smöret, kaffet och kakaon och mixa allt igen sen är det bara att rulla bollar och rulla dem i kokosflingor!
    Jag personligen tyckte att dessa smakade myyyycket godare om de fått stå i kylen tills nästa dag! :)

    SvaraRadera
  2. Dadlar ska det ju stå istället för mandlar i meningen "i med mandlarna"...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så himla mycket :) det ska jag absolut prova!!!

      Radera