2014-02-23

Helgens allt.

Den här helgen har varit väldigt händelserik på alla möjliga vis. Fredagen bjöd på födelsedagsfirande för Ida med middag med på nygatan 57 och sedan vidare till Calles. Lördagen lämnade vi bort barnen till min mamma och pappa för att fira Simons bror Ludvig som fyllde jämt! Kidnappning, bodaborg, god mat och lekar. Det var jätte trevligt men våran lilltjej har och hade vattkoppor så det blev inte barnvakt hela tiden. Jag kunde bara inte lämna bort henne så länge då hon var så sjuk. Söndagen bjöd på en riktig hemmadag. Mitt första löppass för i år och lite styrketräning. En OS-final på tv och mys med familjen, även en del stök och bök sedan kvällen innan (då vi var här och åt cateringen osv).

Men för att återkoppla till Selma..Alltså hon har såååå mycket koppor. Snacka om att vi fick en lindrig variant med Alice och att Selma fick ta smällen. Huvva så jobbigt det är, mest för att hon lider och har så ont. Femte dagen idag och fortfarande kommer ÄNNU mer koppor. Hög feber och stora vätskefyllda, inflammerade koppor.  Lillhjärtat har varit tröstlös hela natten med ett undantag mellan fem och sju. Som om inte det räckte så sa pappan i huset att han mådde lite dåligt inatt.. Några timmar senare konstaterar vi vinterkräksjukan. 

Nu har jag skrubbat hela morgonen i hopp om att vi inte ska bli smittade. Framförallt inte Selma, då hon redan är så dålig och svag. Nu blir det en (styrke)kopp kaffe och sen tror jag att jag och Alice går ut ett tag under tiden Selma sover i vagnen. 
Om det blir det lite dålig uppdatering så vet ni varför..Hoppas ni förstår. Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar